fredag den 4. september 2009

Når regnen regner oppe på taget...

Vågnede op til en regnfuld og blæsende fredag og havde ikke synderlig lyst til at bevæge mig udenfor i kulden, men indkøbene var jo blevet skippet i går og så måtte jeg jo afsted i dag... Desuden kom jeg også lige i tanke om at der lå nogle billeder hos Japan Foto i Aalborg og ventede pænt på mig... Så af sted med mig og puhh det var en blæsende fornøjelse... Jeg fik da også tid til lidt oseri, nu hvor jeg havde bevæget mig helt over på den anden side af broen, så kunne jeg jo lige så godt kigge lidt også - det resulterede i at jeg kom hjem med en rigtig sød halskæde, som kan matche de øreringe jeg fik i gave af mine svigerforældre... Den kostede kun 10,- kr så det kunne jeg bare ikke gå forbi!

Nå, manden og jeg aftalte allerede fra morgenen af at bytte lidt om på madplanen her de sidste dage af ugen. Det var meningen at den skulle have stået på burgere i aften, men pga. vejret blev vi hurtigt enige om, at den suppe vi skulle have lørdag, kunne vi altså nyde rigtig godt af at få i aften i stedet...
Aftenens menu stod således på den lækreste hjemmelavede kartoffel-gulerodssuppe: 


jeg har været så gavmild at lægge opskriften under billedet i Mad-galleriet. Håber der er andre, som kunne have lyst til at afprøve denne vidunderlige efterårssuppe. Husk det er vigtigt, når man skal lave sådan en suppe, som indeholder ganske få ingredienser, så skal man også bruge ordentlige råvarer. Det vil sige, at hver gang jeg laver denne suppe, køber jeg økologiske gulerødder, lækre cherrytomater (hvis de store almindelige ikke er røde nok) eller brug evt. blommetomater eller en anden tomatsort med mere smag end alm. tomater og vildmosekartofler - de der "spisekartofler" bliver simpelthen for smagsløse og kedelige!
 
God fornøjelse og bon appetit!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Print

Ophavsret

Alle billeder og tekst på denne blog tilhøre Agnethe - about a girl medmindre andet er nævnt og anvendelse heraf uden tilladelse vil medføre retsligt efterspil.

Spørg venligst, hvis du vil låne mine billeder eller tekster - tak...