Gå videre til hovedindholdet

Tak til 2017 - Velkommen 2018



Instagram fortæller mig, at dette har været årets 9 mest likede billeder på min profil. Det vidner om en stor kostomlægning og at der ikke er blevet bagt så forfærdeligt mange kager - eller andet for den sags skyld...

Vægten siger minus 8 kilo siden slut maj, jeg er stolt, men ikke helt tilfreds, så i året der kommer, skal jeg lige have taget hånd om de sidste kilo og fundet en god måde at tone min krop på, som ikke indebærer løb eller underlige positurer, som kun balletbørn kan mestre... I og med vi bor på 1. sal og jeg afskyer fitness centre, så er hverken zumba (som jeg ellers er stor fan af) eller en tur i træningscenter muligheder for mig. Umiddelbart overvejer jeg at genoptage Pilates... Så mange underlige positurer indeholder det heller ikke og det har vist sig godt for min hypermobilitet... Andre gode forslag er velkomne!

2017 har også budt på et intet mindre end fantastisk jobskifte. Jeg har fået kam til mit hår og mere til og ved i hvad? Jeg ELSKER det! Jeg elsker, at jeg bliver udfordret på så mange forskellige niveauer og jeg glæder mig virkelig meget til at se, hvor 2018 kan bringe os hen...


Dog har 2017 ikke kun har været rosenrød. Vi har også haft vores kampe med børnehave og problemer med lejligheden. Derfor er vi også ekstremt glade for, at Elias begyndte i skole i sommer og at det var en kæmpe succes. Det var tiltrængt og han er SÅ godt skoleplaceret! Vi har også siden forsommeren været skrevet op i en boligforening og venter lige nu på svar fra 2 tilbud på rækkehuse i Vodskov, hvor vi rigtig gerne vil flytte ud. Så vi krydser fingre for, at 2018 endelig bliver året, hvor vi kommer videre på boligfronten.

Når jeg kigger tilbage på bloggen i år, så er det kun blevet til sølle 41 indlæg, færre besøgende og kommentarer end nogensinde. Men jeg vil gerne sige jer tak, fordi i læser med også selvom jeg ikke har været den mest aktive blogger igennem året. Jeg tror og håber på, at det ændre sig i 2018, Jeg er i hvert fald ikke færdig som blogger!

Og med det vil jeg ønske jer alle et rigtig godt nytår og jeg håber, at vi ses i 2018.

Kommentarer

  1. Godt Nytår til dig og dine Agnethe.
    Hvor er det dejligt at læse at skolen har været det helt rigtige sted for Elias. Krydser fingre for at I snart kan flytte teltpælene lidt mod nord, det må gøre hverdagen med skole lidt lettere?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Karin :)
      Det har også været en byrde, som er løftet fra vores skuldre med skolen. Selvom der stadig er udfordringer, så bliver det nu helt anderledes og bedre håndteret end før...
      Tak for de krydsede fingre, vi håber også at det bliver snart og det vil bestemt gøre hverdagen noget lettere, hvis vi alle kunne rykke derud :)

      Slet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo