Gå videre til hovedindholdet

3 dages sommerferie på Vestkysten (fortsat igen)

Puhh sikke en omgang hedebølge vi har haft her i Nordjylland i dag! Det har været super varmt på arbejde og ikke mindst i bilen, da vi skulle med min lillebror og hans kammerat på lejlighedsjagt... NU må den torden og sommerregn godt komme, så vi kan få temperaturen lidt ned igen - ikke fordi jeg er speciel stor fan af torden, men det følger jo med her om sommeren...

I sommerferieberetningen er jeg vidst nået til søndag. Vi stod først op omkring halv ni og skulle så i gang med brunchen. Der blev stegt, ristet, hakket, moset og rørt i forskellige lækre ting og sager og selvfølgelig glemte jeg at tage billede af hele herligheden! Det var lidt øv, for det så super lækkert ud og smagte dejligt! Vi havde hele molevitten med yoghurt, hindbærpure, friske jordbær, amerikanske pandekager, sirup, scrambled eggs og bacon, brød og serrano skinke.. YUM-O!

Efter vi havde spist op, gik jeg på badeværelset, svigermor ryddede væk mens manden og svigerfar gik tur med Tilde... De var væk en halv times tid og så tog vi en tur til Hvide Sande, da de kom tilbage. Vi gik lidt rundt på må og få i de forskellige butikker og vejret var jo fantastisk!



Jeg fik da lidt gode billeder ud af turen og vi nød en is på vej tilbage til bilen. Vi kørte ned til en lille fiskehandler for at tage fisk med hjem til aftensmaden - varmrøget laks, hvidløgs- og pebermakrel og så havde svigermor købt lækre sild... åhh det var virkelig så godt og ren nydelse, når man elsker fisk så meget, som jeg nu gør...



Da vi kom tilbage til sommerhuset begyndte svigermor på en lækker karamel-banan-pie mens vi andre tullerede lidt rundt. Der var fodbold, som mændene faldt i og jeg fik læst lidt dameblade og begyndt på at læse Charlie, Hotel, Oscar, Kilo af Maise Njor og Camilla Stockmann (virkelig anbefalelsesværdig) selvom jeg har hørt den 2 gange på lydbånd, så bliver den altså ikke mindre sjov!

Der blev dækket op til eftermiddagskaffe ude på terrassen, hvor vi sad og nød den lækre tærte (jka den var VIRKELIG lækker og syndig) sammen med en kop te. 




Manden sad dog stadig klinet til Tyskland/England kampen i fjerneren og var ikke til at trække væk... han hentede lige et stykke tærte og forsvandt så ellers ind foran kukkassen igen... Sikke en skam at England led sådan et voldsomt nederlag, men sådan kan det jo gå, hvis man er lidt tung i optrækket...

Efter den omgang kage gik svigermor, manden og jeg en tur rundt i sommerhus området - det var super hyggeligt og vejret var jo upåklageligt! Virkelig skønt og så hyggesnakkede vi rigtig meget. Da vi kom tilbage til huset gik jeg i bad, hvor manden vaskede hår på mig (han havde væltet mig omkuld i klitterne dagen før, så jeg kunne lige pludselig mærke, at jeg havde sand i håret) og svigermor ville gerne lige prøve krøllejernet af, som hun havde fået af svigerbedste og det var et virkelig godt krøllejern. Svigermor har lovet, at hun gerne vil sætte håret på mig til mine forældres sølvbryllup, så vi skal jo nå at øve, det vi kan inden den tid... Jeg fik krøller over det hele og manden sagde endda, at der var lidt Christina Aguilera (Candyman) over det...




Ja, fint blev det da, men jeg synes nu, at det var en MEGET voksen frisure jeg lige fik mig der... Tror nok vi skal finde ud af noget græsk gudinde-agtigt hår til sølvbrylluppet, så passer det også til min smukke lilla kjole med empiresnit...

Derefter var det tid til aftensmad og vi gik allesammen døde ret hurtigt derefter... Thomas fik det lidt skidt efter aftensmaden, så han indtog sofaen, men der gik ikke længe før vi smuttede i seng. Dagen stod vi op til lækkert morgenbord fint dækket ude på terrassen lige i skyggen. Det var allerede forholdsvis varmt, så vi sad der i sommertøj, næsten for første gang i år og nød det lækre sommervejr. Vi spillede lidt yatzy og spiste mere kage inden vi skulle af sted til Herning og med bussen hjem til Aalborg igen. Denne gang gik turen dog lidt hurtigere. Vi skulle stadig skifte i Viborg, men kom med en X-bus, så ingen stop i de små byer på vejen. Første del af turen gik smertefrit. Både airconditioning og trådløst internet hjalp på den lidt træge bustur og jeg faldt hurtigt i søvn. Da vi så skiftede bus i Viborg blev turen en del hårdere. Airconditioningen virkede slet ikke i denne bus og vi var ved at gå til af varme. Buschaufføren var ikke den mest hensynsfulde en af slagsen og kørte meget voldsomt. Jeg var lige ved at tro, at jeg skulle blive køresyg. Jeg prøvede at sove, men det gjorde bare det hele værre. Jeg holdt mig så vågen, som jeg kunne og jeg var lettet da dette syn nåede os:




Aalborg Busterminal - ahh endelig hjemme... eller næsten. Vi havde jo lige en lille tur på 10 minutter fra terminalen og så helt hjem, men Aalborg er så godt som hjemme. Med dette vil jeg slutte vores sommerferie beretning og jeg håber snart på, at vi kan holde noget mere ferie sammen manden og jeg... Det var ALT for kort tid og det er virkelig tiltrængt...    

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo