Gå videre til hovedindholdet

Undskyld mit fravær...

... jeg kom så lige til at se, hvor længe det rent faktisk er siden, jeg har givet lyd fra mig herinde... Det er der en fantastisk naturlig forklaring på... det er ferietid på arbejde - alle andre end mig har ferie, hvilket betyder ekstra arbejde til mig... dermed mindre tid til at skrive. Jeg har kun lige kunne holde til at blogge om de retter, Carina og jeg har lavet og det har endda været svært at følge med til.

Men der er nu sket en del siden sidst. Min lillebror er flyttet her til det nordjyske, til Klokkeholm for at være mere præcis og det er rart at have ham tættere på. Jeg håber, at der snart kommer noget mere tid til, at vi kan ses noget mere. Han starter dog studie til august, så får han også travlt.

Jeg har så mange billeder fra de seneste uger, som jeg gerne vil vise frem, men de skal lige redigeres - ja, jeg har fået lidt smag for at gøre min billeder bedre og det tager jo også tid sådan noget, men det er det hele værd i sidste ende. The Tall Ships Races har lagt vejen forbi Aalborg, så jeg håber, at jeg kan få gang i kameraet mens de flotte skibe ligger til kaj - jeg har egentlig lovet min far det, så jeg må hellere huske at få det proppet i tasken.

Det er ellers en uge, hvor der sker en smule. I morgen skal manden og jeg i biffen og se forpremiere på Knight & Day med Cameron Diaz og Tom Cruise. Jeg håber den er lige så god som traileren har indikeret. Resten af ugen skal gå med arbejde og forberedelse af kage til prøvesmagning søndag. Jeg har kastet mig ud i at prøve at lave sukker orkideer, men det går desværre ikke vildt godt... Jeg tror, der skal noget mere øvelse til fra min side. Jeg mestre at lave roser, men orkideerne er godt nok noget mere kompliceret. Umiddelbart tror jeg, at jeg bliver nødt til at gå efter friske orkideer til lige netop denne kundes kage, for medmindre jeg får mere tid til at øve mig, så når jeg ikke at lære, at lave nogle blomster der er smukke nok... Jeg skal også have lavet roser færdige til en bryllupskage, der blive hentet næste fredag. Den glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang med også. Det er en udfordring, men jeg skal nok klare det, hvis det ikke er 30 grader i næste uge også... så skal jeg i hvert fald finde et andet sted at lave kagen!

Nu tager jeg det lige én ting ad gangen, stille og roligt.... de der kender mig ved. at det er praktisk talt umuligt, når man snakker om mig, men jeg skal prøve mit ypperste...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo