Gå videre til hovedindholdet

En hektisk uge...

Ahh endelig har jeg fået sat mig ned og fået tiden til at surfe, opdatere i diverse fora og få svaret på alle de e-mails jeg har haft hængende, som ventede besvarelse... Nu har jeg tid til at slappe af og i ro og mag få opdateret bloggen også.

Ugen er gået med masser af forberedelser - min lillebrors gave skulle indkøbes, da han og familien kom herop i fredags for at fejre ham og også mig (jeg har fødselsdag om bare små 3 uger) så vi kunne lige så godt slå det sammen. Han fik Avatar og en STAR WARS Sweatshirt og jeg tror han blev rigtig glad for det hele :) Derudover skulle der købes morsdagsgave, 1 års bryllupsdagsgave, blomster til weekenden og så skulle der lige smækkes et par kager sammen; min lillebrors fødselsdagskage og vores bryllupsdagskage:


 Jeg bagte bunde mandag - det var nogle rigtig gode bunde og jeg tænker måske at det er sådan nogle jeg vil fortsætte med, men jeg skal lige prøve mig noget mere frem. Bryllupsdagskagen blev lagt sammen med champagnemousse og hvid chokoladecreme og smurt op tirsdag, klar til overtræk onsdag, hvor jeg også gav min lillebror kage samme tur med tobleronemousse og skovbærmousse, den blev så først overtrukket torsdag.

Vi havde min bror og hans kammerat overnattende fra onsdag til torsdag, så det var en udfordring med at holde kagen hemmelig.!

Torsdag havde vi bryllupsdag, jeg overraskede manden med et spil han gerne ville have og han kom til gengæld hjem med den smukkeste buket blomster til mig:



Vi fik lækker indbagt laks med rejedressing til aftensmad og hyggede lidt indtil manden skulle spille resten af aftenen. Så min aften gik med at overtrække kage, lave aftensmad og lave aftensmad til fredag også - der skulle laves Jamies Bolognese med pasta og fordi den skal koge en time, så måtte jeg lave den aftenen før, så vi også kunne få noget at spise i ordentlig tid... Jeg var først i seng omkring midnat og rigtig godt brugt, men var rigtig glad for at jeg havde fået en time før fri den dag, så jeg også kunne nå det med morsdagsgave og blomster der... Fantastisk god dag var det.

Fredag skyndte jeg mig hjem efter arbejde, der blev hurtigt dækket bord og så kom familien lidt i seks. Jeg fik mine fødselsdagsgaver allerede der og fik hjælp i køkkenet til at lave salat alt imens jeg varmede bolognese, fik kogt pasta og ristet pinjekerner til salaten. Det var super hyggeligt. Manden kom hjem og min lillebror fik sin gave og så kunne vi sætte os til bords med en flaske rødvin, vand og sodavand. Kagen blev serveret til dessert og vakte stor begejstring. Vi var allesammen trætte allesammen og havde en lang lørdag foran os, så vi sendte mine forældre over til svigerbedste, hvor de skulle overnatte og min lillebror gik ned for at ryge. Mens han stod der, var han vidne til at et pizzabud skrammede en helt ny bil. Vi sagde det til ejeren og gik så i seng. Lige da vi var ved at falde i søvn, blev vi banket op af politiet, som gerne ville have en vidneforklaring. min mand gik så med min bror ned og de fik ordnet det hele, for så var ejeren af pizzariaet dukket op og de kunne godt se, at skrammerne stemte meget overens med dem i deres bil. Vi kunne gå til køjs igen omkring kl. 1...

Lørdag sov vil lidt længe og var ikke helt færdige med at spise, da mine forældre kom. Manden var taget på arbejde - det var nu lidt ærgerligt, for ville gerne have haft ham med et smut over i byen. Min lillebror flytter sandsynligvis herop for at starte uddannelse og det glæder jeg mig SÅ meget til. Det bliver rart at have ham i nærheden. Vi var så byen rundt, så Friis centret og så skulle min mor lige nogle ærinder, vi fik en lille is og tog så hjem efter at have handlet en smule. Manden havde fri kl. 13, så vi spise frokost omkring 13.30 og derefter tog vi en tur i Kvickly. Manden blev hjemme og slappede lidt af efter en hård arbejdsuge. Det endte dog ikke kun med en tur i Kvickly, vi var en tur i Vodskov, gennem Hammer Bakker og omkring Gl. Vrå Slot, som nu er lukket for offentligheden. Vi kom ret sent hjem igen - eftermiddagskaffen blev indtaget kl 17.30 og aftensmaden skulle derefter tilberedes. Der var fisk på menuen, så der skulle skrælles kartofler, laves persillesauce og steges på livet løs. Det var rigtig godt og hvor jeg dog ELSKER fisk, jeg kan slet ikke få det tit nok... Efter aftensmaden, som først blev serveret lidt i otte smuttede mine forældre igen over til svigerbedste og vi hyggede bare herhjemme foran vores computere.

Jeg gik dog relativt tidligt i seng, jeg har fået lidt problemer med min ene fod. Den hæver på siden, sådan at knoglen helt forsvinder. Jeg har fået at vide, at det er noget betændelsesværk, som ikke kan behandles og det vil kun aftage, hvis jeg tager det med ro med foden og holder den oppe. Det har jeg jo slet ikke haft mulighed for hele ugen, så den gik helt amok i går aftes og så var det bare med at komme i seng og i dag ser det da også bedre ud.

I dag startede med at jeg smuttede til bageren efter rundstykker og så satte vi ellers kurs over til svigerbedste for at få morgenmad. Der var vi ca. en times tid, så skulle manden og jeg ned og handle, min lillebror fulgte med, så jeg havde to stærke mænd til at bære vare hjem for mig ;) Vi sendte så min familie hjem lige før frokosttid og vi har brugt dagen på at hygge, jeg har fået vasket tøj og min brudekjole og nu sidder jeg her og slapper af med en god kop te. Der skal vidst også lige tages en opvask inden, vi skal have aftensmad.

Så fik jeg da vidst også berettet om alt det der er sket i løbet af ugen og kan i morgen tage hul på endnu en forhåbentlig begivenhedsrig uge...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo