Gå videre til hovedindholdet

Klassisk dåbskage - det blev en pige...

Så fik smukke lille Isabella Victoria sit navn og det blev fejret med fest og kage.


Kagen er til 45 personer og indeholder lyse kagebunde efter denne opskrift, lagt sammen med hvid chokolademousse og hindbærmousse. Den er overtrukket med fondant og pynten er lavet af gumpaste.


Beklager de elendige overeksponerede billeder - det er lidt svært at tage gode billeder om aftenen på denne årstid. Det er svært at se, men de små blomster på toppen, som ser helt gule ud er faktisk hvide med en gul midte. Jeg havde lige købt en ny udstikker med mould, som skulle afprøves og jeg kan mærke, at jeg lige skal blive fortrolig med at bruge den...

Alt i alt blev jeg faktisk meget tilfreds med resultatet og formåede denne gang at få mønstret fint aftrykt på kagen og perlerne var heller ikke noget problem at få til at blive på plads. Når jeg sidder og kigger billederne igennem af mine kager henover tiden, så kan jeg godt savne lidt at lave kager, når jeg er i en periode, hvor jeg ikke laver dem. Der er noget meditativt over at lave pynten, sørge for at det hele står snorlige og at smagen bare spiller. 

Mange bliver ved med at sige, at jeg er landet på helt forkerte hylde i mit erhverv som jurist og at jeg skal melde mig til Den Store Bagedyst eller åbne et lille bageri, men som jeg sagde for nylig til en kær bekendt, så kommer det bare aldrig til at ske! Hvis min hobby først bliver noget jeg skal leve af, tror jeg det sjove går af det. Plus jeg er bare en knald-god jurist, så selvfølgelig skal jeg da arbejde med jura!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo