Gå videre til hovedindholdet

En af de der dage....

Torsdag morgen... det var forholdsvis gråt udenfor og jeg havde mest af alt lyst til at blive under dynen - selvom dagen ville være ret indholdsløs, så skulle den jo påbegyndes og jeg slæber mig ud på badeværelset og tænder for radioen... Dagens første nyhed, der smaskes lige op i mit søvnige ansigt var, at der var sket et uheld i Limfjordstunnelen, så der var kun ét spor farbart i sydgående spor - oprydningen forventes være færdig kl 9... Hmm... Så bragede Skovmand og Bue ellers videre på sendefalden og jeg blev så småt mere vågen og fik gjort mig færdig, så manden kunne komme til - han skulle jo trods alt på arbejde... just rub it in would you....

Jeg kæmper fortsat med at komme overvægten til livs, så morgenmaden bestod af 30g rugflede havrepuder med 1½ dl mælk på... nogle morgner får jeg lige et stykke frugt til, men i dag var der kun æbler tilbage i kurven, så jeg sprang over... Ned med den "herlige" morgenmad og så blev der pakket indkøbssæk, for tilbuddet på min Zero i Rema i dag kunne jeg bestemt ikke gå glip af! Det er næsten det eneste syndige jeg kan få, uden at jeg skal bøde for det på vægten. Så jeg fik pakket tomme flasker og manden sammen og så kunne jeg jo lige følge ham på arbejde. Da vi kommer ud af hoveddøren bliver vi mødt af en MEGET langsomt kørende bilkø - den strakte sig lige så langt øjet kunne række gennem Nørresundby og over Limfjordsbroen. Klokken var 9.45 og de var åbenbart ikke færdig med at rydde op i tunnelen endnu - det er i sådan en situation, jeg priser mig lykkelig for at have min cykel!

Nå, jamen manden blev afleveret på arbejde og jeg fortsatte min jagt på sodavand og godt jeg var så tidligt ude, for det var næsten rippet væk! Folk er gribbe når det kommer til sådanne slagtilbud! Men jeg fik den mængde jeg skulle have og 1 kg vindruer til kun 8,- kr! BILLIGT! Men er du klar over hvor mange kalorier der er i sådan noget skidt??? Det er sygt! Nå, men mig videre, for frisk ananas kunne jeg ikke opdrive i Rema og det er altså ikke de samme at putte sådan en dåsefætter i sin salat som at få det friskt... Så jeg tøffede i Føtex og fik min ananas. Min formiddagssnack stod således på en lille klase vindruer og en skive ananas - normalt er jeg ikke meget for frisk ananas, jeg får sådan en underlig og ubehagelig fornemmelse på min tunge, når jeg har spist det, men i aften skulle det altså være, for jeg fik lidt frisk ananas til et møde mandag aften og der var der faktisk ikke noget at mærke. Men ganske som det plejer, fik jeg spist den skive ananas og havde en meget irriteret tunge bagefter... For at få tankerne lidt væk fra det tog jeg opvasken og rengjorde de køkkenskuffer jeg ikke nåede, da jeg skrubbede køkkenet ned for et par dage siden. Derefter stod det på frokost - en LÆKKER frokost, for jeg bagte boller i går og det skal altså udnyttes sådan noget...




Alt dette kunne jeg spise og blive rigtig godt mæt - det kostede mig kun 307 kalorier! Det er bare SÅ fedt! Jeg tog mig også god tid til at nyde det og bollerne mætter enormt meget i sig selv - tror lige jeg vil lægge opskriften ind under billedet i galleriet Mad, hvis nogen skulle have lyst til at få gang i bagningen...

Jeg havde ellers håbet på at en eller anden lille kreativ nisse havde hoppet på mit inspirationscenter i dag, men nææ... der var ikke rigtig noget at få ud af de forskellige idéer jeg render rundt med i hovedet lige i dag, så måske er der bedre held i morgen. Weekenden stod dog i kreativitetens tegn - jeg fik lavet to nye DecoupageArt, et til min rigtig gode venindes lille Nicoline, som de venter når som helst og så et til salg, som jeg faktisk er rigtig tilfreds med - det er en skam det slet ikke passer ind herhjemme for jeg synes det er blevet SÅ fedt.




Dagen er i stedet gået med at surfe en del. Jeg skal jo holde mig ajour med hvad der foregår på FB, BK og MBK - ellers har jeg lige streamet et afsnit af CSI - jeg er kommet ret meget bagud i serien, så THANK GOD for online streaming - det er en fantastisk chance for at få indhentet det forsømte. Alt i mens jeg sidder og kigger serie, så kunne jeg jo også lige snige mig til at surfe lidt ved siden af...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo