Gå videre til hovedindholdet

Sommerferie 2015

Selvom vores sommerferie jo for længst er overstået, så har jeg slet ikke fået berettet om noget som helst af det... Nu er der lidt tid til at skrive ind imellem alle de kager, jeg har kastet mig ud i her både i august og september måned, så jeg griber den ledige stund og prøver på at få rettet lidt op på den forsømte blog.

Jeg savner at skrive, så det her kan godt komme til at blive lidt langt... Så er i advaret...

Vores ferie (eller Theresas og min ferie) startede allerede i uge 28, hvor vi for det meste brugte tiden hjemme til ren mor/datter-hygge. Vi var et smut på biblioteket i Aalborg og osede rundt i byen. En tur i svømmehallen blev det også til og en film eller to på dvd'eren og så tegnede og tegnede og tegnede vi ellers til den store guldmedalje... Min datter er stor-producent af tegninger og tegner på ALT!




Når Elias skulle hentes smuttede vi igennem Skanseparken hjem og så fik ungerne ellers lov til at løbe frit...


Nogle dage med godt vejr blev det da også til og så måtte altan-badet jo indvies...


De rå-nød, at der var tid til at tage det helt med ro og bare give los... Uge 29 var vi alle fire sammen, så vi pakkede den lejede bil og satte kursen mod Bjerregård i Vestjylland, hvor vi skulle tilbringe nogle dage sammen med farmor og farfar i sommerhus...

Trods lidt trist vejr, hyggede vi os vældigt. Der var plads til gode stunder indendørs, men bestemt også nogle ture på stranden.





Begge børn nød havet og stranden lige så meget, som vi havde håbet på. En af dagene en køretur ind til Bork og fik en is og gik rundt ved havnen. Det er altså et sted jeg bliver ved med at vende tilbage til. Jeg er vokset op med ture til Bork Havn på lune sommeraftner, med is og tæerne dyppet i vandet og hver gang vi besøger det, får jeg helt lyst til at få et sommerhus i området, bare så vi kan besøge det noget oftere.

Inden vi kørte nordpå igen, måtte Elias og jeg lige ned og sige farvel til Vesterhavet og nyde udsigten endnu en gang...




Selvom det kan være en hård omgang med to små i sommerhus væk fra vante rammer og fast rytme, så må jeg indrømme, at jeg nyder at være i sommerhus med vores familie. Det giver lige lidt overskud på familiekontoen til at tage med hjem, for det er jo ikke så ofte vi ses. Jeg er dog rigtig glad for, at både mine forældre og svigerforældre har lyst til at tage turen herop så ofte som de gør og endda har lyst til at have os plus yngel med på sådan en sommerhus tur. Børnene elskede det og var godt brugte, da vi kørte hjemad...


Vel hjemme igen skulle vi have nogle dage til at finde os selv igen og turene vi tog blev hverken store eller prangende. Vi var et smut på en legeplads nær Elias' børnehave, som begge unger elsker at lege på...



I weekenden, hvor det var fint vejr, dog noget blæsende, besluttede vi os for at besøge et bondegårds zoo, der ligger i Vodskov, bare 20 minutter herfra. Vi hoppede på bussen og Theresa sad for første gang på sædet frem for i vognen, som hun plejer.


Vi har kun hørt godt om stedet og selvom turen derud nu var lidt af en udfordring på grund af utålmodighed, så var det virkelig det hele værd! Vores forventninger blev indfriet til fulde og vi havde nogle skønne timer derude.




Vi fik snakket med kaniner, fodret høns, ænder og kalkuner - så gad børnene ikke mere, vi hoppede på en kæmpe hoppepude, gyngede og Elias holdt en lille bitte kattekilling for første gang (og så gik jeg glip af det!!!) Vi spiste vores medbragte mad og tog endnu en lille rundtur inden vi vendte snuden mod Nørresundby igen og havde to meget trætte børn på vej hjem... Vi nåede kun lige ind ad døren, før dette skete...


Alt i alt var det nogle skønne dage vi havde sammen og uge 30 kunne Thomas og Elias så nyde ferie sammen. Elias skulle til 4-års undersøgelse og vaccineres og lad mig bare sige, at jeg er børnenes far evigt taknemmelig for, at han kan klare sådan en omgang - jeg bliver dårlig bare jeg selv skal stikkes og bryder helt sammen, når det så er mine børn, der står for skud. Så herhjemme er det farmand, der tager sig af den tjans... De havde en rigtig dejlig uge sammen og nåede endda også en tur i svømmehallen - Elias' yndlingssted at udfolde sig i leg. Jeg tror han er født til at være i vand, for lige siden han var baby og jeg havde ham med til babysvømning, har han elsket at bade og svømme. Nu skal han bare lære at svømme, for han springer lige ud i det dybe vand (altså i børneafdelingen) og tror, at han er uovervindelig!

Det var så den sommerferie. Heldigvis har vi en uge tilgode endnu og den tager vi i uge 37 i forbindelse med min fars 60 års fødselsdag - så bliver vi hjemme i Faster nogle dage og er sammen med familien der også... Men mon ikke det også bliver til en tur i svømmeren i den uge...

Kommentarer

  1. Det lyder som en rigtig dejlig ferie med fokus på hygge <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været skønt og jeg glæder mig rigtig meget til den uge vi stadig har i vente om ikke så længe :)

      Slet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo