Gå videre til hovedindholdet

Som maj går på hæld...

er der så mange ting, der kan berettes om...

Den ene dag har taget den anden og de der følger mig på Instagram, har blandt andet kunne se at det blomstre i vindueskarmen og på altanen, vi har fejret min brors 30 års fødselsdag og så har vi købt vores første bil!

Det jeg let og elefant har skippet hen over denne måned er, at fortælle om manden min, som er startet som selvstændig. Han køre land og rige rundt i vores grønne seat og lære sine kunder bedre at kende. Han gør det han er bedst til - råder og vejleder i indkøb og salg af skoletasker og rygsække for ingen ringere end Ergobag, Satch og Affenzahn. 

Jeg er mega stolt af ham og ikke for at gøre reklame, men på fredag kan du møde ham til Open By Night i Aalborg hos Bog og Idé og blive inspireret eller få hjælp til dit næste køb af skoletaske eller rygsæk.  

En anden begivenhed, der er gået lidt uset hen denne måned er vores 7 års bryllupsdag. I år var der ikke rigtig tid til at gøre så meget ud af dagen, men at give hinanden en bil i uld-bryllupsgave må da siges, at markere det på behørig vis.

Vi har haft besøg af familie og venner. Frokost med mine forældre forrige weekend, farmor tog med herop herop fra Herning i fredags og blev weekenden over og så sluttede vi ugen af med besøg fra vores dejlige veninde, som i dag bor i London og som vi savner utroligt meget. Det var så rart at se hende igen og jeg tror bestemt, at det ligger i kortene, at manden og jeg må få børnene passet, så vi kan komme over og besøge hende!

Vi har været til skoleudredningsmøde i børnehaven - OMG!!! Elias er snart i skolealderen! Det var et møde, som vi har været igennem så mange gange før - beskriv jeres dreng med de evner og udfordringer han har... Han er blevet observeret over to gange af psykologen fra PPR og skal testes i slutningen af denne uge. Jeg må indrømme, at jeg er mere end spændt på, hvordan han tester. Han evner rigtig mange ting, men der er så sandelig også virkelig mange ting han skal have støtte til også herhjemme. Det er så vigtigt, at han får det helt rigtige skoletilbud, så han fortsat kan udvikle sig, som han gør nu...

Theresa er på vej fuld fart fremad hele tiden og er lige nu helt forgabt i My Little Pony, Dora og babyer! I næste uge skal vi til overleveringsmøde i dagplejen, så hun kan få en god start i børnehaven til august. Tiden løber af med mig!

Men det spirer herhjemme - ligesom i min vindueskarm...


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo