Gå videre til hovedindholdet

Lørdagssysler

Hvor har det dog bare været en dejlig dejlig lørdag og det til trods for at manden skulle på arbejde! Elias har været i det bedste humør og hygget sig max både sammen med Mor til formiddag og så med os begge til eftermiddag.

Vi (Elias og jeg) startede morgenen kl. 5.40! Ja, der synes han det var på tide at stå op og vi endte foran tv'et, hvor der kørte Noddy, men det var kun indtil Elias hev mig ud i køkkenet og det betyder som regel "nu er jeg altså sulten!" Derpå varmede vi den rest af øllebrød, der var fra i går og pøsede godt med sødmælk på, så var det spisetid! Elias var godt mør allerede kl. 7.30 igen, så til morgenlur med ham og så kunne mor også lige tage en lur på sofaen så længe... Små hvin vækkede mig godt kl. 8.40 og så var der lige lidt kvali-tid med far inden han skulle på arbejde... Efter far var smuttet stod den på formiddagssnack til os og derpå i tøjet, så vi kunne komme udenfor og trække lidt frisk luft.

Vi begyndte turen med at gå på råvaremarkedet på Frederikstorv, hvor vi fik købt blomster og fisk til frokost... Når vi nu var i den ende af byen tænkte jeg, at vi også lige kunne slå et smut forbi Mødrehjælpens Genbrugsbutik, som åbnede tilbage i Marts i Danmarksgade 14 for at se om de havde åben på sådan en lørdag og det havde de!

Vi kom ind og blev rigtig godt modtaget af to søde kvinder, som bare var så varme og imødekommende. Butikken er indrettet med barnevognsparkering ( i hvert fald til to barnevogne ad gangen), caféhjørne med friskbrygget te og kaffe og chokolade til forældrene og så et legehjørne til børnene, som Elias virkelig fik sat gang i... Derudover er der selvfølgelig afdeling med tøj, legetøj og diverse andet udstyr til baby og børn... Alt i alt en meget indbydende butik og det er bestemt ikke sidste gang jeg kommer der! Elias hyggede sig vældigt mens vi var der og vi fik da også nogle godter med hjem:


Det fine tæppe (som jeg ikke vidste var med Peter Plys før jeg rullede det ud herhjemme!) og så de der kæder af forskellige plastikringe, som Elias forelskede sig i allerede da vi kom ind ad døren... Jeg købte dog også et Brio-komfur dernede, men det kunne jeg altså ikke have med hjem under barnevognen... Jeg fik sat navn på den og henter den i næste uge... Den skal lige have lidt opfriskende maling, men ellers er den bare SÅ fin og til 100 kr var det bare et røverkøb! Så mangler vi bare at få købt madlavningstilbehøret, så Elias kan hjælpe mor i køkkenet...

Da vi kom hjem stod den så på frokost med fiskefrikadelle, røget makrel og leverpostej med rødbede... Elias var bare træt, men spiste alligevel rigtig godt af det hele... Han kunne godt lide makrellen, den blev dog lige lidt for meget for ham på et tidspunkt, så holdt han sig til fiskedunsen og da han så ikke rigtig gad det og sin leverpostej længere pillede han bare rødbeden af og spiste den! Så var det vidst også sengetid til ham og slappe af tid til mor indtil far kom hjem...

Jeg plantede mig i sofaen med det nyeste nummer af Mor Magasinet fra Babysam med udsigt til de smukkeste blomster i en fin porcelænskande (som jeg fandt i vores affaldscontainer og som intet fejler!) og en bog jeg glæder mig til at læse endnu mere i!


Kommentarer

  1. Ih, sikke nogle fine ting du fandt dig ved mødrehjælpen. Peter Plys tæppet er jo helt perfekt :o) Jeg har endnu ikke fedtet mig ned at kigge, men mon ikke jeg skulle gøre det en dag... Du har for øvrigt helt ret, det er en meget fin kande :o)

    SvarSlet
  2. Tak søde :D Ja, det er nogle virkelig fine ting de har dernede og synes bestemt du skulle aflægge dem et visit :)
    Jeg var også bare vild med den kande, da jeg så den ligge dernede i containeren helt forladt og alene, nu pynter den godt i min vindueskarm!

    SvarSlet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo