Som jeg berettede om den anden dag, så har jeg været så heldig, at få lov til at teste Osuma.dk og i går fik jeg så leveret de bestilte varer. Jeg vil her beskrive processen fra ende til anden og min oplevelse af konceptet.
Osuma.dk er et online supermarked, som levere dagligvarer i det meste af Danmark i samarbejde med Kvickly og Superbrugsen. Konceptet er, at du i ro og mag kan sidde derhjemme bag skærmen og få styr på dine indkøb og få det hele leveret lige til døren på det tidspunkt der passer dig bedst. Så langt så godt...
Bestillingen gennem Osuma.dk går ret nemt - der er et rimeligt udvalg af varer, både discount, økologisk og danske varer. Du klikker på det, du gerne vil have i din indkøbskurv, vælger antal af varen og varekurven opdateres efterhånden og giver dig en oversigt over, hvad der er i samt et samlet beløb.
Når du er færdig med dine indkøb klikker du dig videre i bestillingsprocessen, vælger type af levering (der er tre slags at vælge imellem fra 29,- kr.) og leveringstidspunkt. Du kan også komme med bemærkninger til din levering - jeg valgte fx levering mellem 16-19, men da vi først er hjemme mellem 17 og 17.30 til hverdag, ville jeg gerne, at det blev efter 17.30. Det skrev jeg derfor i bemærkningen. Dernæst får du en oversigt over de bestilte varer og betalingsmuligheder.
Når du har betalt og godkendt hele molevitten, får du tilsendt en bestillingsbekræftelse, der fortæller dig, at bestillingen er midlertidig og kan ændre sig som følge af udsolgte varer på leveringstidspunktet. Den endelige kvittering vil du første modtage, når leveringen er sket.
Tirsdag formiddag modtog jeg en sms fra Osuma.dk om, at det lammekød, jeg havde bestilt, kunne de desværre ikke levere. Senere fik jeg endnu en sms fra Osuma.dk om at min bestilling var undervejs og ville blive leveret mellem kl. 17.40 og 18.10 - Osuma-bilen var her 17.50. Ved leveringen fandt jeg så ud af, at to at de andre varer, jeg havde bestilt var blevet erstattet - kartoflerne var skiftet ud med en anden slags kartofler og persillerødderne skiftet ud med pastinak. Det gik hurtigt og nemt med at få varerne ind ad døren og inden længe var Osuma-manden på sin vej igen.
Da jeg havde fået lagt varerne på plads, havde jeg nu tid til at reflektere på mine oplevelser med Osuma.dk Som jeg skrev i sidst indlæg, så var min madplan lavet udelukkende ud fra mine indkøb hos Osuma.dk, derfor var jeg også meget afhængig af, at modtage lige netop det, jeg havde bestilt og ikke erstatningsvarer eller ingenting. Jeg havde specifikt bestilt persillerod, fordi jeg ikke bryder mig om pastinak og lammekødet stod jeg så lige pludselig selv og skulle ud i en butik for at få fat i. Derfor var der jo ikke meget tid eller penge sparet på den konto. Ellers var der ikke en finger at sætte på min shoppingoplevelse hos Osuma og de varer jeg fik leveret.
Skulle jeg bruge Osuma.dk i fremtiden, ville det for mig være alfa og omega, at jeg kan regne med, at jeg får de varer, jeg har bestilt, da jeg har bundet det op på en fast madplan, for at spare både tid og penge. Det vil være en stor irritationsfaktor og stressfaktor i min dagligdag, hvis jeg lige pludselig selv skulle ud og erstatte de varer, som mangler i min bestilling. Men kan man leve med disse små udfald i hverdagens indkøb, så er det en udmærket mulighed for den travle familie, som gerne vil bruge sin tid på andet end at rende på indkøb.
Nu til den spændende del af indlægget - nemlig din chance for at vinde et helt års forbrug af dagligvarer hos Osuma.dk.
HER kan du læse meget mere om konkurrencen, du kan tage og skulle du have lyst til at til at tjekke Osumas facebookside ud, kan du gøre det lige HER. Skip det hele og spring direkte til deltagelsen i konkurrencen HER og rigtig god fornøjelse!
Osuma.dk er et online supermarked, som levere dagligvarer i det meste af Danmark i samarbejde med Kvickly og Superbrugsen. Konceptet er, at du i ro og mag kan sidde derhjemme bag skærmen og få styr på dine indkøb og få det hele leveret lige til døren på det tidspunkt der passer dig bedst. Så langt så godt...
Bestillingen gennem Osuma.dk går ret nemt - der er et rimeligt udvalg af varer, både discount, økologisk og danske varer. Du klikker på det, du gerne vil have i din indkøbskurv, vælger antal af varen og varekurven opdateres efterhånden og giver dig en oversigt over, hvad der er i samt et samlet beløb.
Når du er færdig med dine indkøb klikker du dig videre i bestillingsprocessen, vælger type af levering (der er tre slags at vælge imellem fra 29,- kr.) og leveringstidspunkt. Du kan også komme med bemærkninger til din levering - jeg valgte fx levering mellem 16-19, men da vi først er hjemme mellem 17 og 17.30 til hverdag, ville jeg gerne, at det blev efter 17.30. Det skrev jeg derfor i bemærkningen. Dernæst får du en oversigt over de bestilte varer og betalingsmuligheder.
Når du har betalt og godkendt hele molevitten, får du tilsendt en bestillingsbekræftelse, der fortæller dig, at bestillingen er midlertidig og kan ændre sig som følge af udsolgte varer på leveringstidspunktet. Den endelige kvittering vil du første modtage, når leveringen er sket.
Tirsdag formiddag modtog jeg en sms fra Osuma.dk om, at det lammekød, jeg havde bestilt, kunne de desværre ikke levere. Senere fik jeg endnu en sms fra Osuma.dk om at min bestilling var undervejs og ville blive leveret mellem kl. 17.40 og 18.10 - Osuma-bilen var her 17.50. Ved leveringen fandt jeg så ud af, at to at de andre varer, jeg havde bestilt var blevet erstattet - kartoflerne var skiftet ud med en anden slags kartofler og persillerødderne skiftet ud med pastinak. Det gik hurtigt og nemt med at få varerne ind ad døren og inden længe var Osuma-manden på sin vej igen.
Da jeg havde fået lagt varerne på plads, havde jeg nu tid til at reflektere på mine oplevelser med Osuma.dk Som jeg skrev i sidst indlæg, så var min madplan lavet udelukkende ud fra mine indkøb hos Osuma.dk, derfor var jeg også meget afhængig af, at modtage lige netop det, jeg havde bestilt og ikke erstatningsvarer eller ingenting. Jeg havde specifikt bestilt persillerod, fordi jeg ikke bryder mig om pastinak og lammekødet stod jeg så lige pludselig selv og skulle ud i en butik for at få fat i. Derfor var der jo ikke meget tid eller penge sparet på den konto. Ellers var der ikke en finger at sætte på min shoppingoplevelse hos Osuma og de varer jeg fik leveret.
Skulle jeg bruge Osuma.dk i fremtiden, ville det for mig være alfa og omega, at jeg kan regne med, at jeg får de varer, jeg har bestilt, da jeg har bundet det op på en fast madplan, for at spare både tid og penge. Det vil være en stor irritationsfaktor og stressfaktor i min dagligdag, hvis jeg lige pludselig selv skulle ud og erstatte de varer, som mangler i min bestilling. Men kan man leve med disse små udfald i hverdagens indkøb, så er det en udmærket mulighed for den travle familie, som gerne vil bruge sin tid på andet end at rende på indkøb.
Nu til den spændende del af indlægget - nemlig din chance for at vinde et helt års forbrug af dagligvarer hos Osuma.dk.
HER kan du læse meget mere om konkurrencen, du kan tage og skulle du have lyst til at til at tjekke Osumas facebookside ud, kan du gøre det lige HER. Skip det hele og spring direkte til deltagelsen i konkurrencen HER og rigtig god fornøjelse!
Kommentarer
Send en kommentar
Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...