Gå videre til hovedindholdet

The Big 30

Så ramte jeg også de 30 med høj hastighed... Det er nu ikke fordi jeg føler det specielt meget anderledes end da jeg var 29, 28 eller 27 for den sags skyld, forskellen er bare, at nu har jeg fået mig en dreng på snart 1½ år og både CV og ansøgninger skal ændres til at sige: "jeg er en frisk ung kvinde på 30"... ihh det lyder godt nok en smule hult, nu hvor jeg får det ned på skrift, men hvad pokker, man er vel så gammel, som man føler sig og jeg har ALDRIG været aldersforskrækket, for som i ved, med alder kommer visdom...

I går blev jeg så fejret. Jeg havde inviteret til English Tea Party for veninder og kvinderne i familien, for tvivlede stærkt på, at mændene gad at sidde og sippe te sammen med os tøser... Det skal dog lige siges, at min far blev ganske tøsefornærmet, da det kun var min mor, der modtog en invitation til dagen, men jeg havde et es oppe i ærmet i form af aftensmad for ALLE og så var han staks mere medgørlig igen...

Gæsterne mødte op mens jeg stadig var i gang med at dække bord, så jeg måtte få manden til at brygge te mens jeg smuttede på badeværelset og gjorde mig selv klar. Så lavede jeg ellers velkomstdrinks og serverede lidt lækkerier dertil...

Chokoladedyppede jordbær og saltmandler
 Jeg har her linket til opskrifterne på velkomstdrinken Lemon Soda og Saltmandler

Så var det gavetid - jeg fandt en hynde frem og placerede mig sammen med mine gæster rundt omkring sofabordet, så de kunne hygge om mig. Så var det åbenbart også billedtid og jeg skulle pyntes...


Men jeg tog hævn og fik nogle rimelig gode billeder ud af det synes jeg i hvert fald selv... Se mine dejlige gæster:


Jeg blev virkelig forkælet med masser af lækre gaver! Det var helt overvældende og jeg var meget taknemmelig. De havde alle været meget opfindsomme... Jeg har dog en gave tilgode fra min dejlige mand og min søn endnu, selvom jeg har fået lidt af dem... Lad mig lige vise jer, hvor heldig jeg var:


Fra min kære veninde Carina i Sverige fik jeg 2 bøger om madfotografering, 5. sæson af Gilmore Girls og en pakke med kage stencils, som jeg ikke kan vente at få gang i! Jeg kunne slet ikke få armene ned!


Nigella Ekspres, hævekurv og muffinforme fra svigerforældrene plus en pengegave, Karolines Store kogebog fra Svigerbedste plus en pengegave, en super fin håndlavet skål fra Lene Højlund, Aalborg fra min dejlige veninde Christina og  Lydbogen Marekorset af Jo Nesbø fra min kære Elias

 
Suppeterrin, 6 middagstallerkener, en kartoffelskål og et fad til mit stel Rosenborg Valløe fra mine forældre, lillebror og Bedstefar plus en Overlocker fra mine forældre også...

Jeg fik endnu en suppeterrin af min Moster og en pengegave fra min morfar, så man må sige, at jeg er blevet mere end forkælet. Jeg er super glad for alle mine gaver og INGEN byttere!

Efter jeg havde pakket ud kunne vi så sætte os til tebordet:


Jeg havde holdt farverne i tråd med, hvad jeg forbinder med en typisk engelsk tea party, støvet grøn, rosa og creme. Jeg havde syet dug og servietter til dagens anledning og lavet små lables til tepotterne, så vi kunne kende forskel på de fire forskellige slags te. Alt spiseligt på bordet var hjemmelavet på nær de lækre marmelader jeg vandt hos Camilla for ikke så længe siden og de var gudeskønne! Hindbærmarmeladen blev brugt i hindbærsnitter og blomme/rabarber prydede sammen med lemon curd de lækre scones. Der vil komme et separat indlæg om maden og de forskellige tesorter fra festen.

Buketten fra min mand passede super godt ind i temaet kom den selvfølgelig også på bordet. Her vil jeg faktisk godt lige gøre lidt reklame for blomsterbutikken, som den er lavet hos. Aldrig har jeg været skuffet over at få en buket derfra og de tilbyder simpelthen sådan en fin service og laver de smukkeste buketter og sammenplantninger man kan tænke sig, se selv:


Buketten er fra Maria Louise Blomster, Skrågade 2 i Nørresundby - kig forbi - du vil ikke blive skuffet!

Vi sluttede teselskabet af med at spise min fødselsdagskage... den bliver jeg nødt til at lave et separat indlæg om, da dette indlæg allerede er blevet alt for langt. Men hatten af, hvis du har læst med så langt og jeg vil sige tak til mine dejlige gæste for at have givet mig en uforglemmelig 30 års fødselsdag!

Kommentarer

  1. Tusind gange tillykke :) det ser bare så fint og indbydende ud det hele! Og god ide! Jeg ku' ihvertfald godt ;) også gaverne!!

    SvarSlet
  2. Stort stort tillykke :-) og nøjh hvor er du blevet forkælet. Skønt :-) det ser ud til, at i havde en mægtig dag allesammen. Glæder mig til opskrifterne :-)

    SvarSlet
  3. Endnu engang stort tillykke med fødselsdagen! Hvor lyder det bare som om det har været en skøn dag! Fantastisk! :)

    SvarSlet
  4. Sikke nogle fantastiske gaver du har fået! Din familie kender dig godt!!
    Det lyder til at have været et virkelig hyggeligt teselskab! Og skøn måde at fejre de 30 år på!
    Igen et stort tillykke Agnethe!!

    SvarSlet
  5. Endnu engang stor tillykke :o) Hvor ser det dog PERFEKT ud, helt fantastisk sammensat... og så med hjemmesyede servietter og dug - det er ret gennemført :o)

    Sikke en masse lækre gaver! hihi, så kan jeg jo godt få min bog tilbage - men jeg håber jeg må låne den anden fotobog, når du er færdig med den :o)

    SvarSlet
  6. Tusind tusind tak for alle jeres søde hilsner!

    Camilla, yep, så kan du få din bog igen - skal lige finde en dag, hvor det er ret belejligt at kigge forbi med den og selvfølgelig må du låne den anden også... den er dog farlig, den siger at jeg skal investere i Photoshop til billedredigering :P

    SvarSlet
  7. Har slet ikke fået sagt tillykke :)
    Lyder til du havde en skøn dag :) og sikke dejlige gaver :)
    KH Micha

    SvarSlet
  8. Tusind tak Micha :) Det var en rigtig god dag og ja rigtig dejlige gaver!
    Knus

    SvarSlet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo