Jeg har fået den udsøgte fornøjelse,
at samarbejde med en fabelagtig webshop ved navn Mammashop.
Mammashop er en webshop med et stort og
godt udvalg af lækre sager til både dig, som kommende mor og til
din baby eller dit større barn – kort sagt alt, hvad et
moderhjerte kan begære.
Kvinden bag Mammashop hedder Mette
Jørgensen. Mette er en glad mor til 2 guldklumper – Camilla på 9
år og Oliver på 4. Hun er lige flyttet tilbage til Danmark sammen
med sine børn, som har boet i Sverige hele deres liv og selvom det
har været en stor omvæltning, har den lille familie taget det i
stiv arm. Denne sommer er blevet brugt på at indrette det nye hjem i
Værløse og Mette er nu startet på et helt nyt kapitel i sit liv –
efter 12 år på den anden side af Sundet.
Mette deler sine børn med eksmanden.
Det tillader hende at knokle igennem 5 dage hver 14. dag og samtidig
mulighed for at prioritere familien ved siden af.
Mette fortæller også, at hun elsker
sit arbejde og prøver at strukturere sin tid og sætte mål for,
hvad der skal nås på i løbet af dagen – det er måden, der
fungere for hende, for der er altid noget at lave. Mette prioritere
tiden, så der også er plads til at se veninder og energi til at
fokusere på sund kost og motion.
Jeg spurgte Mette om, hvad der fik
hende til at starte Mammashop. Hun fortæller, at hun synes, at hun,
som nybagt mor, fik gjort en del fejlinvesteringer, når det kom til
indkøb at ting til den lille ny. Hun synes, det kunne være fedt at
samle alt det bedste på ét sted og da hun selv blev mor, gik det op
for hende, hvor let tilgængeligt alt var via webhandlen og hvor
besværligt shopping i babyudstyrsbutikker blev med en nyfødt på
armen.
Med dette i mente, startede Mette sin
webshop op og gav den navnet Mammashop. Mette ville gerne, at navnet
kunne give mening i det meste af verden, så hun ikke skulle til at
ændre det, hvis hun ønskede at udvide butikken til andre lande
samtidig med, at det var vigtigt for hende, at navnet også
afspejlede det, de egentlig laver.
Visionen bag Mammashop er ganske enkelt
med Mettes egne ord, ”at have det skide skægt, når vi går på
arbejde”, men der ligger selvfølgelig også et økonomisk aspekt
og profit for øje i shoppen. De to ting skal balancere. Mette
fortæller: ”ved at vi giver vores kunder lidt ekstra end de
forventer af service hos en webshop, gør, at de alle er super
motiverede til at gå på arbejde.”
Mammashop er jo ikke den eneste
webshop, der tilbyder babyudstyr, udstyr til den kommende mor og
ældre børn, så da jeg spørger Mette, hvad der gør, at Mammashop
skiller sig ud af mængden, svare hun sådan: ” Vi hos Mammashop
forsøger at give kunderne en mere personlig oplevelse. Vi er ikke
bange for at vise, hvem vi er – det er vigtigt for os, at vores
kunder ved, at der er mennesker bag vores webshop og at vi ikke bare
fungere som en maskine.” Og generelt synes Mette, at der er rigtig
mange gode webshops derude, der gør mange gode ting – Mammashop
giver den bare lige det ekstra på personlighedskontoen.
Mette beskriver en typisk kunde hos
Mammashop som værende: ”Den kommende mor, der har godt styr på,
hvad hun vil have og stiller sig kritisk til hendes stil. Hun går,
med andre ord, ikke bare efter det udstyr, der opfylder en funktion,
men også design.” Ikke dermed sagt, at Mammashop ikke har noget i
begge ender af prisskalaen – bare se fx udvalget af pusletasker, som ligger i
et prisleje fra 300-400,- kr. og op til 3000,- kr.
Det samarbejde, jeg har fået med
Mammashop, kom i stand, da Mette kontaktede mig i håb om, at jeg
havde lyst til at hjælpe med, at gøre Mammashop til et mere udbredt
navn på kommende mødres læber. Jeg undersøgte Mammashop og
afgjorde med mig selv, at i dette tilfælde ville jeg godt kunne stå
inde for dette og ville derfor også gerne lave en artikel omkring
Mammashop.
Jeg er dog langt fra den eneste blogger
Mammashop har samarbejde med og jeg spurgte derfor lidt mere ind til
disse reklamesamarbejder med bloggere, hvad Mammashop får af udbytte
fra det og om det gør en forskel i sidste ende.
Mette fortæller, at det gør en stor
forskel at arbejde med bloggere. På nuværende tidspunkt har
Mammashop et stort blog-netværk, som de forsøger at holde sig i tæt
dialog med. Bloggere giver en god omtale, som bliver læst af mange
tusinde potentielle kunder og hos Mammashop kan de se, hvor kunderne
kommer fra. ”Desuden er en mor-til-mor anbefaling også langt den
bedste markedsføring man kan få”, tilføjer Mette.
Jeg har her på bloggen også oprettet
Mammashop under mine favoritter til online shopping – dette er et
valg jeg selv har truffet – kunne jeg ikke stå inde for det,
Mammashop står for og var jeg ikke begejstret for webshoppen, så
havde jeg bestemt ikke gjort det. Der skal være mening med
”galskaben”.
Jeg spurgte også ind til nye tiltag på
og fremtiden for Mammashop. Mette fortæller, at hun har masser af
idéer, men at de hos Mammashop forsøger at tage det hele én ting
ad gangen. Det er vigtigt for dem, at når der tages nye brands og
varer ind i sortimentet, så bliver det gennemarbejdet grundigt inden
de kaster sig ud i det næste projekt. Mette vil gerne se, at en ny
investering fungere og kan betale sig, inden hun kaster sig over den
næste.
Som nye tiltag på Mammashop nævner
hun, at de lige har lanceret en kundeklub – det kan du læse mere
om her: Klub
Mammashop.
Desuden har Mammashop også lige netop
taget et nyt mærke under vingerne, ByKlipKlap, som du kan læse
nærmere om her: ByKlipKlap
hos Mammashop og du kan læse, hvad jeg har skrevet her på
bloggen om selv samme brand her: byKlipklap.
Hvad angår fremtidsperspektiverne for
Mammashop, så fortæller Mette, at hun gerne ser, at salget
forbliver stigende i både Danmark og Sverige – der er faktisk
allerede et nyt land på tegnebrættet nu og så håber hun på, at
sortimentet indenfor graviditet og amning er øget markant.
På et mere arbejdsrelateret plan håber
Mette også, at holdet bag Mammashop bliver ved med, på daglig
basis, at blive motiveret i deres hyggelige Mammashop ”boble” til
at gå på arbejde.
Til slut spurgte jeg Mette, hvad hun
ville sige, hvis hun kunne give ét godt råd videre til alle jer
mødre og kommende mødre, der læser med her hos mig og hun svarede
så enkelt: ”Nyd tiden ekstra meget med de små nye skønne babyer.
Sæt dig ikke for store mål i forhold til hus, hjem og besøg; BARE
NYD” og med dette råd givet videre, vil jeg takke Mette for, at
hun havde lyst til at åbne op og lade os lære ”Mette bag
Mammashop” lidt bedre at kende og ikke mindst for at fortælle om
hendes tredje baby; Mammashop.
Du kan også besøge Mette Jørgensen på Google Plus - tryk på navnet og du bliver straks sendt videre.
Du kan også besøge Mette Jørgensen på Google Plus - tryk på navnet og du bliver straks sendt videre.
Kommentarer
Send en kommentar
Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...