Gå videre til hovedindholdet

Vanish - kan man virkelig stole på pink???

Jeg har endnu et testindlæg til jer her, da jeg var så heldig at blive udvalgt til at teste for Buzzador endnu en gang. Denne gang skulle vores plettede vasketøj sættes på en test, for det var Vanish, der kom ind ad døren til mig... En kærkommen test, når man har en snart 2½ årig, som får pletter på alt sit tøj med jævne mellemrum...


Det skal lige siges, at jeg faktisk aldrig bruger pletfjerner og gør jeg det en sjælden gang, så er det fordi pletterne er virkelig genstridige og fordi min opvaskemiddel (den billige fra Føtex uden farve) ikke kan hamle op med det...

I forløbet med at teste Vanish Oxy Action lavede jeg blandt andet en test på en gammel plet fra spildt kakaomælk, som ikke var gået af i almindelig vask... Jeg smurte pletten ind i den flydende gel, som foreskrevet på dunken, lod det sidde i 10 minutter og håndvaskede så trøjen derefter. Pletten gik af! Det var som om den aldrig havde været der og trøjen var fin igen efter bare den ene håndvask.

Jeg lavede lignende tests med disse stykker tøj:


Jeg smurte pletterne ind med gel - lod det sidde lidt længere og vaskede det så i maskinen og pist væk var pletterne.



Så skulle jeg også lige prøve om produktet Vanish Crystal White virkelig holder, hvad det lover - at hvidt tøj bliver op til 3 farver lysere ved at bruge pulveret. Jeg lavede testen på en omgang hvid kogevask indeholdende håndklæde og et lagen - jeg må sige at mit næsten gråligt hvide håndklæde faktisk blev lidt mere hvidt af den kærlige behandling, dog prøvede jeg det også på trusser og bh, hvor det ikke rigtig gav nogle synlige resultater, så det er meget svingende.


Efter denne test, er det naturligt og overveje, om jeg så vil købe Vanish en anden gang, når pletterne er irriterende. Hmm det kommer an på en prøve, for indtil videre har det ikke gjort jobbet meget bedre end hvad jeg kunne have opnået med alm. opvaskemiddel. Men lige om lidt kommer der jo et nyt familiemedlem til, som laver en helt anden slags pletter, så mon ikke der lige skal testes på dem også.

En positiv ting man også kan sige om Vanish er, at det er et svanemærket produkt, som har fået astma og allergiforbundets stempel i Sverige. Så skal du bruge pletfjerner, kan du med god samvittighed vælge Vanish.

Kommentarer

  1. Vi bruger det når vi vasker. og vores tøj bliver næsten altid rent. er det genstridine pletter bliver tøjet lagt i blød et par timer inden i en vanishblanding og det hjælper for det meste. Og jeg må indrømme at jeg kun bruger det så ofte fordi jeg ved det er svanemærket! Var det ikke det, havde jeg kun brugt det i nødstilfælde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også Ann - det er jo en form for kemi, så jeg havde heller ikke brugt det eller sagt ja til at teste det, hvis det ikke var fordi det er uden parfume og svanemærket :)

      Slet

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Populære opslag fra denne blog

Æblemuffins a´la Claus Meyer

Sjældent har jeg da smagt noget så lækkert og saftigt som disse æblemuffins! De er bare SÅ gode, men også en kaloriebombe af en anden verden! Kun fordi jeg havde spist en god fyldig frokost, havde motioneret lidt og ikke havde brug for et eftermiddags-mellemmåltid var der plads til sådan en i regnskabet i går, for med hele 208 kalorier, så spiser den altså 1/6 af hele mit kaloriebehov for én dag!!! Men den var syndig god og en halv kunne ikke gør det for mig desværre... Men det er jo ingen grund til at holde opskriften for sig selv og sige tak til Claus Meyer for at dele den med mig i sin Meyers Bageri, som jeg ELSKER! Meyers Æblemuffins 10-12 stk. Du skal bruge: ½ tsk. kardemomme, stødt ½ dl rapsolie, koldpresset 0,75 dl yoghurt naturel 140 g sukker 75 g lys muscovado sukker (eller brun farin) 50 g hasselnødder, finthakket 140 g hvedemel ½ spsk kanel, stødt 1 knivspids salt 2 tsk bagepulver 2 medium æg 400 g æble Rør rapsolie, yoghurt, sukker, muscovado sukker gr

Karolines hjemmelavede aspargessuppe

Den lækreste aspargessuppe er efter min mening ikke Mous færdiglavede, som du med nemhed kan hente op af frysedisken i Føtex. Den smager da ok, men er slet ikke lige så tyk og cremet som jeg gerne vil have at min aspargessuppe skal være og så kan de have kogt den nok længe... Nej, den bedste aspargessuppe ifølge mine smagsløg er helt klart Karolines den hjemmelavede, som er flødelegeret MUMS! Det fås bare ikke bedre og så med hjemmebagte flutes til... Det er slet ikke så avanceret som det lyder og hvis du alligevel har kogt en kylling til høns i asparges, så har du nok gemt fonden og det er bare langt det lækreste at bruge i stedet for en bouillonterning... Jeg præsterede at lave så meget aspargessuppe sidst, at der nu står til en middag mere i fryseren og jeg GLÆDER mig til næste gang det kommer på madplanen, for så god var den altså! Men i skal da ikke snydes for opskriften, som mange nok har i forvejen, da den er at finde i Karolines Køkken nr. 1 tilbage fra 1980. Karolines

Brusebadsboller og kanelsnegle med knas

Jeg havde jo bagt en smule til vores lille MBK-mødregruppe komsammen for snart et stykke tid siden, jeg har dog ikke fået blogget om herligheden og egentlig også kun fået taget billeder af bollerne... Nu lovede jeg jo også at jeg ville poste opskrifterne, så de kommer her: Brusebadsboller (ca. 12 stk.) 6 spsk. vand 50g gær 3 dl mælk 50g smeltet smør ca. 7-8 dl mel 1 tsk salt 3 spsk sukker 1 tsk kardemomme (kan undlades) Opløs gæren i det lunkne vand. Tilføj de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form 12 boller og sæt dem på en bageplade med bagepapir. Stil bollerne til hævning under et fugtigt viskestykke, tænd ovnen på 225 grader og snup et dejligt brusebad. Bollerne er klar til at blive sat i ovnen på midterste rille, når du kommer tilbage i køkkenet efter ca. 25 minutter. Pensl dem evt. med pisket æg først, så bliver de ekstra flotte. Bag dem i ca. 12 minutter (hold øje med dem, for er jeres ovn ligesom min, så kan man ALDRIG regne med den angivne bagetid - mine bo