mandag den 9. juli 2012

Nøddebunde...

I forbindelse med den sidste prøvesmagning jeg lavede havde brudeparret valgt en variant med nøddebund og jeg lovede, at jeg nok ville poste opskriften her på bloggen, så i andre bageglade væsner også kan få glæde af det og som sagt, så gjort...

Lyse lækre nøddebunde
Opskriften passer til en 25 cm springform og giver 3 bunde - du skal bruge:

250g hvedemel
200g sukker
1 tsk. natron
1 tsk. bagepulver
1 tsk. vanillesukker
2 æg
175g smeltet smør
2½ dl kærnemælk
100g hasselnødder

Hak hasselnødderne til mel i en minihakker, blender eller foodprocessor. Pisk æg, vanillesukker og sukker sammen til en cremet masse. Bland i en anden skål hvedemelet, bagepulver og natron. Rør det godt sammen og si det i æggemassen. Tilsæt herefter det smeltede smør og rør sammen. Herefter tilsættes de melede hasselnødder og kærnemælken og det hele røres rigtig godt sammen.

Fordel dejen i en springform, bag ved 170 grader i en forvarmet ovn i ca. 35 minutter eller til den er færdigbagt. Hold øje med kagen for lige pludselig går det stærkt, så sæt hellere uret på 25 minutter og prøv så at stikke i kagen.

Rigtig god bagelyst.

1 kommentar:

  1. Uh, de lyder spændende! De ryger vist lige i inspirationsmappen :o)

    SvarSlet

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Print

Ophavsret

Alle billeder og tekst på denne blog tilhøre Agnethe - about a girl medmindre andet er nævnt og anvendelse heraf uden tilladelse vil medføre retsligt efterspil.

Spørg venligst, hvis du vil låne mine billeder eller tekster - tak...