tirsdag den 6. august 2013

Koldhævede tranebærboller med mandler



 De lækreste søde boller perfekt til et sundt mellemmåltid og så bare med lidt smør på (ja knapt så sundt, det ved jeg, men det smager SÅÅÅÅÅÅ godt) - så er det som englene synger! De smager nu også godt lune, bare sådan lige hapset fra risten og med ingen ting - det kunne Elias i hvert fald godt lide...

De er baseret på denne opskrift: Abrikosboller med mandler som jeg fandt inde hos Kristine og den har IKKE skuffet mig...

En opskrift? Jo selvfølgelig, den kommer straks!

Koldhævede tranebærboller med mandler
(18 stk.)

25g gær
3 dl vand
4 dl yoghurt naturel
2 tsk. salt
1 spsk. sirup
200g fiberblanding
200g grahamsmel
300g hvedemel (gerne italiensk tipo 00)
150g hakkede, tørrede tranebær (helst dem uden tilsat sukker)
100g hakkede mandler

Rør gæren ud i vandet og tilsæt yoghurt, salt, sirup, fiberblanding, tranebær og mandler. Tilsæt alt grahamsmel og hvedemel lidt efter lidt til dejen bliver klæg. Lad dejen hæve i køleskabet tildækket natten over.

Næste dag formes dejen til boller, sættes på en bageplade beklædt med bagepapir og efterhæves i ca. 20-30 minutter. Bag derefter bollerne ved 200 grader i ca. 15-20 minutter.

Lad bollerne køle lidt af på en bagerist og server lune med smør. Bon appetit...





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Print

Ophavsret

Alle billeder og tekst på denne blog tilhøre Agnethe - about a girl medmindre andet er nævnt og anvendelse heraf uden tilladelse vil medføre retsligt efterspil.

Spørg venligst, hvis du vil låne mine billeder eller tekster - tak...