onsdag den 31. juli 2013

Feature artikel - Mette Jørgensen og Mammashop



Jeg har fået den udsøgte fornøjelse, at samarbejde med en fabelagtig webshop ved navn Mammashop.

Mammashop er en webshop med et stort og godt udvalg af lækre sager til både dig, som kommende mor og til din baby eller dit større barn – kort sagt alt, hvad et moderhjerte kan begære.

Kvinden bag Mammashop hedder Mette Jørgensen. Mette er en glad mor til 2 guldklumper – Camilla på 9 år og Oliver på 4. Hun er lige flyttet tilbage til Danmark sammen med sine børn, som har boet i Sverige hele deres liv og selvom det har været en stor omvæltning, har den lille familie taget det i stiv arm. Denne sommer er blevet brugt på at indrette det nye hjem i Værløse og Mette er nu startet på et helt nyt kapitel i sit liv – efter 12 år på den anden side af Sundet.


Mette deler sine børn med eksmanden. Det tillader hende at knokle igennem 5 dage hver 14. dag og samtidig mulighed for at prioritere familien ved siden af.

Mette fortæller også, at hun elsker sit arbejde og prøver at strukturere sin tid og sætte mål for, hvad der skal nås på i løbet af dagen – det er måden, der fungere for hende, for der er altid noget at lave. Mette prioritere tiden, så der også er plads til at se veninder og energi til at fokusere på sund kost og motion.

Jeg spurgte Mette om, hvad der fik hende til at starte Mammashop. Hun fortæller, at hun synes, at hun, som nybagt mor, fik gjort en del fejlinvesteringer, når det kom til indkøb at ting til den lille ny. Hun synes, det kunne være fedt at samle alt det bedste på ét sted og da hun selv blev mor, gik det op for hende, hvor let tilgængeligt alt var via webhandlen og hvor besværligt shopping i babyudstyrsbutikker blev med en nyfødt på armen.

Med dette i mente, startede Mette sin webshop op og gav den navnet Mammashop. Mette ville gerne, at navnet kunne give mening i det meste af verden, så hun ikke skulle til at ændre det, hvis hun ønskede at udvide butikken til andre lande samtidig med, at det var vigtigt for hende, at navnet også afspejlede det, de egentlig laver.

Visionen bag Mammashop er ganske enkelt med Mettes egne ord, ”at have det skide skægt, når vi går på arbejde”, men der ligger selvfølgelig også et økonomisk aspekt og profit for øje i shoppen. De to ting skal balancere. Mette fortæller: ”ved at vi giver vores kunder lidt ekstra end de forventer af service hos en webshop, gør, at de alle er super motiverede til at gå på arbejde.”

Mammashop er jo ikke den eneste webshop, der tilbyder babyudstyr, udstyr til den kommende mor og ældre børn, så da jeg spørger Mette, hvad der gør, at Mammashop skiller sig ud af mængden, svare hun sådan: ” Vi hos Mammashop forsøger at give kunderne en mere personlig oplevelse. Vi er ikke bange for at vise, hvem vi er – det er vigtigt for os, at vores kunder ved, at der er mennesker bag vores webshop og at vi ikke bare fungere som en maskine.” Og generelt synes Mette, at der er rigtig mange gode webshops derude, der gør mange gode ting – Mammashop giver den bare lige det ekstra på personlighedskontoen.

Mette beskriver en typisk kunde hos Mammashop som værende: ”Den kommende mor, der har godt styr på, hvad hun vil have og stiller sig kritisk til hendes stil. Hun går, med andre ord, ikke bare efter det udstyr, der opfylder en funktion, men også design.” Ikke dermed sagt, at Mammashop ikke har noget i begge ender af prisskalaen – bare se fx udvalget af pusletasker, som ligger i et prisleje fra 300-400,- kr. og op til 3000,- kr.


Det samarbejde, jeg har fået med Mammashop, kom i stand, da Mette kontaktede mig i håb om, at jeg havde lyst til at hjælpe med, at gøre Mammashop til et mere udbredt navn på kommende mødres læber. Jeg undersøgte Mammashop og afgjorde med mig selv, at i dette tilfælde ville jeg godt kunne stå inde for dette og ville derfor også gerne lave en artikel omkring Mammashop.

Jeg er dog langt fra den eneste blogger Mammashop har samarbejde med og jeg spurgte derfor lidt mere ind til disse reklamesamarbejder med bloggere, hvad Mammashop får af udbytte fra det og om det gør en forskel i sidste ende.

Mette fortæller, at det gør en stor forskel at arbejde med bloggere. På nuværende tidspunkt har Mammashop et stort blog-netværk, som de forsøger at holde sig i tæt dialog med. Bloggere giver en god omtale, som bliver læst af mange tusinde potentielle kunder og hos Mammashop kan de se, hvor kunderne kommer fra. ”Desuden er en mor-til-mor anbefaling også langt den bedste markedsføring man kan få”, tilføjer Mette.

Jeg har her på bloggen også oprettet Mammashop under mine favoritter til online shopping – dette er et valg jeg selv har truffet – kunne jeg ikke stå inde for det, Mammashop står for og var jeg ikke begejstret for webshoppen, så havde jeg bestemt ikke gjort det. Der skal være mening med ”galskaben”.

Jeg spurgte også ind til nye tiltag på og fremtiden for Mammashop. Mette fortæller, at hun har masser af idéer, men at de hos Mammashop forsøger at tage det hele én ting ad gangen. Det er vigtigt for dem, at når der tages nye brands og varer ind i sortimentet, så bliver det gennemarbejdet grundigt inden de kaster sig ud i det næste projekt. Mette vil gerne se, at en ny investering fungere og kan betale sig, inden hun kaster sig over den næste.

Som nye tiltag på Mammashop nævner hun, at de lige har lanceret en kundeklub – det kan du læse mere om her: Klub Mammashop.


Desuden har Mammashop også lige netop taget et nyt mærke under vingerne, ByKlipKlap, som du kan læse nærmere om her: ByKlipKlap hos Mammashop og du kan læse, hvad jeg har skrevet her på bloggen om selv samme brand her: byKlipklap.


Hvad angår fremtidsperspektiverne for Mammashop, så fortæller Mette, at hun gerne ser, at salget forbliver stigende i både Danmark og Sverige – der er faktisk allerede et nyt land på tegnebrættet nu og så håber hun på, at sortimentet indenfor graviditet og amning er øget markant.

På et mere arbejdsrelateret plan håber Mette også, at holdet bag Mammashop bliver ved med, på daglig basis, at blive motiveret i deres hyggelige Mammashop ”boble” til at gå på arbejde.

Til slut spurgte jeg Mette, hvad hun ville sige, hvis hun kunne give ét godt råd videre til alle jer mødre og kommende mødre, der læser med her hos mig og hun svarede så enkelt: ”Nyd tiden ekstra meget med de små nye skønne babyer. Sæt dig ikke for store mål i forhold til hus, hjem og besøg; BARE NYD” og med dette råd givet videre, vil jeg takke Mette for, at hun havde lyst til at åbne op og lade os lære ”Mette bag Mammashop” lidt bedre at kende og ikke mindst for at fortælle om hendes tredje baby; Mammashop.

Du kan også besøge Mette Jørgensen på Google Plus - tryk på navnet og du bliver straks sendt videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at høre fra jer, så tak for jeres kommentar...

Print

Ophavsret

Alle billeder og tekst på denne blog tilhøre Agnethe - about a girl medmindre andet er nævnt og anvendelse heraf uden tilladelse vil medføre retsligt efterspil.

Spørg venligst, hvis du vil låne mine billeder eller tekster - tak...